Polityka prywatności
Dzień dobry ◕‿◕
Poniżej przedstawiony został dokument, który określa zasady przetwarzania danych osobowych Klienta oraz wykorzystania plików cookies i innych technologii w związku z korzystaniem przez Klienta z Platformy edukacyjnej Akademia DTP i Typografia.
Administratorem danych osobowych Klienta jest Ewa Masalska, będąca osobą fizyczną, prowadzącą działalność nierejestrowaną pod nazwą Akademia DTP i Typografia, z siedzibą 04 – 761 Warszawa Międzylesie, ul. Zwoleńska 40.
W razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klienta można skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e‑mail: etypografia@gmail.com.
Dane osobowe Klienta są przetwarzanie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
Kontaktując się ze Sprzedawcą przez e‑mail, telefonicznie, poprzez formularz kontaktowy Klient przekazuje Sprzedawcy swoje dane osobowe.
Kto jest administratorem danych osobowych Klienta?
Ewa Masalska, będąca osobą fizyczną i prowadząca działalność nierejestrowaną pod nazwą Akademia DTP i Typografia, z siedzibą w 04 – 761 Warszawa Międzylesie, ul. Zwoleńska 40.
Niniejsza polityka prywatności dotyczy Strony Akademia DTP i Typografia dostępnej pod adresem https://akademia.dtp-typografia.pl, w tym sklepu internetowego https://akademia.dtp-typografia.pl/sklep/.
Z kim można kontaktować się w sprawie przetwarzania danych osobowych?
W razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klienta można skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e‑mail: etypografia@gmail.com.
Czy trzeba podać swoje dane osobowe?
Podanie swoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze Strony jest dobrowolne, ale jednocześnie niezbędne w celu realizacji określonego celu, np. pozostawienia komentarza, skontaktowania się ze mną poprzez formularz kontaktowy, bezpośrednie wysłanie wiadomości na adres e‑mail czy złożenia zamówienia w Sklepie.
Możliwość cofnięcia zgody
Zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta, Klient może cofnąć w każdej chwili, kontaktując się na podany wcześniej adres e‑mail.
Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed cofnięciem.
Pomimo cofnięcia przez Klienta zgody, w określonych przypadkach, Sprzedawca może dalej przetwarzać dane osobowe Klienta, jeśli wykaże, że w stosunku do tych danych, istnieją ważne dla Sprzedawcy, prawnie uzasadnione interesy, które są nadrzędne wobec interesów Klienta, praw i wolności, lub które są niezbędne Sprzedawcy do ewentualnego, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Dane Klienta w większości przypadków Klient przekazuje Sprzedawcy samodzielnie:
- przez złożenie zamówienia w Sklepie,
- przez zamieszczanie opinii na Stronie,
- przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej czy formularza kontaktowego,
- przez zapis na Newslettera (zapisując się do Newslettera, Klient przekazuje co najmniej adres e‑mail oraz imię. Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne, by zapisać się do Newslettera. Dane te wykorzystywane są w celu wysyłki Newslettera oraz w celu wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Podstawą prawną do ich przetwarzania jest zgoda Klienta, wyrażona podczas zapisu (art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO) − poprzez kliknięcie checkboxa. Oprócz danych Klienta posiadam również numer IP Klienta, z którego Klient korzysta zapisując się do Newslettera. System mailingowy śledzi działania Klienta podejmowane w związku z wysyłanymi wiadomościami. Dzięki temu Sprzedawca posiada informacje, które wiadomości Klient otworzył, oraz w który link kliknął. Dane te będą przetwarzane przez Sprzedawcę przez czas funkcjonowania Newslettera, chyba że wcześniej Klient zrezygnuje z jego otrzymywania, klikając w odpowiednie okienko w wiadomości wysłanej w ramach Newslettera lub wysyłając do Sprzedawcy wiadomość na wskazany wcześniej adres e‑mail. Rezygnacja z Newslettera nie prowadzi do usunięcia danych Klienta z systemu mailingowego. Będą one dalej przetwarzane w celach archiwalnych na potrzeby ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z newsletterem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- przez korzystanie z innych funkcjonalności dostępnych na Stronie Akademii.
Część informacji na temat Klienta może być również gromadzona przez narzędzia, z których korzysta Sprzedawca. Ich szczegółowy wykaz jest dostępny dalej.
W związku z tym, że Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klienta (w określonych celach), Sprzedawca może posiadać o Kliencie następujące informacje: imię i nazwisko, adres e‑mail, numer telefonu, adres do doręczeń, NIP, numer rachunku bankowego, szczegóły złożonych zamówień, dane związane z dodawaniem komentarzy i opinii, informacje widoczne w mediach społecznościowych Klienta, informacje zawarte w korespondencji, oraz inne informacje dotyczące zachowania Klienta na Stronie, gromadzone za pomocą narzędzi analitycznych.
Dane osobowe, które Klient przekazuje Sprzedawcy w ramach funkcjonowania Strony, Sprzedawca przetwarza w określonych celach, zgodnie z RODO. Będą one przetwarzane tak długo, jak to będzie uzasadnione w ramach danego celu. Zakończenie przetwarzania danych osobowych w ramach jednego celu nie musi oznaczać całkowitego zniszczenia danych osobowych Klienta, ponieważ mogą być one dalej przetwarzane w ramach innego celu. Dokładne informacje na ten temat dostępne są poniżej.
Kontakt i obsługa korespondencji
W ramach prowadzonej przez Sprzedawcę Strony udostępnione są następujące formy kontaktu ze Sprzedawcą: za pomocą adresu e‑mail, za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na Stronie, lub przez adres e‑mail. Kontaktując się ze Sprzedawcą, Klient przekazuje swój e‑mail, dane zawarte w wiadomości, imię i nazwisko oraz wizerunek. Podanie danych jest dobrowolne, lecz konieczne, by otrzymać odpowiedź. Dane Klienta przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość Klienta. Podstawą przetwarzania danych jest dorozumiana zgoda Klienta, wynikająca z zainicjowania przez Klienta kontaktu ze Sprzedawcą (art. 6 ust. 1 lit a i f RODO). Dane przetwarzane w korespondencji przetwarzane będą przez czas trwania kontaktu z Klientem, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu prowadzonej korespondencji. Po upływie tego terminu dane nadal mogą być przez Sprzedawcę przetwarzane w celach archiwalnych oraz statystycznych. W każdej chwili Klient może żądać przedstawienia historii prowadzonej korespondencji oraz domagać się jej usunięcia, chyba że zachowanie korespondencji uzasadnione jest moim prawnym interesem.
Realizacja zamówienia
Składając zamówienie w Sklepie Klient podaje Sprzedawcy dane niezbędne do realizacji zamówienia oraz uzyskania dostępu do Konta w Panelu Klienta: imię i nazwisko, adres rozliczeniowy, adres e‑mail, numer telefonu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia. Dane przekazane Sprzedawcy w związku z realizacją zamówienia przetwarzane są w celu realizacji zamówienia – wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury i uwzględnienia jej w dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a także w celach archiwalnych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń. Dane Klienta przetwarzane będą przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a później do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Po upływie tego terminu mogą być przez Sprzedawcę przetwarzane w celach archiwalnych oraz statystycznych. Jeśli Klient podaje dane w celu realizacji zamówienia, musi wiedzieć, że nie może sprzeciwić się przetwarzaniu swoich danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy.
Obsługa reklamacji lub odstąpienia od umowy
Składając reklamację lub odstępując od umowy Klient przekazuje Sprzedawcy dane osobowe zawarte w treści oświadczenia (imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e‑mail oraz ewentualnie numer rachunku bankowego). Podanie tych danych jest dobrowolne, lecz konieczne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy. Dane, które Klient przekazuje Sprzedawcy w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy wykorzystywane są w celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), a następnie w celach archiwalnych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy. Klient nie ma możliwości sprzeciwić się przetwarzaniu swoich danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy.
Realizacja ciążących na mnie obowiązków podatkowych i księgowych
Realizacja zawartej z Klientem umowy nakłada na Sprzedawcę szereg obowiązków podatkowych i księgowych, w szczególności: wystawienie rachunku lub innego dowodu księgowego, prowadzenie księgowości, rozliczanie podatków, archiwizacji danych na potrzeby księgowe itd. Podanie przez Klienta danych podczas zawierania ze Sprzedawcą Umowy jest konieczne do realizacji tych obowiązków. Dane związane z wykonywaniem obowiązków podatkowych i księgowych będą przechowywane po zakończeniu umowy, przez czas określony w przepisach – najczęściej będzie to 5 lat od zakończenia roku podatkowego (art.6 ust. 1 lit c RODO).
Obrona, ustalenie i dochodzenie roszczeń
Korzystanie ze Strony, jak i zawarcie Umowy ze Sprzedawcą, może rodzić w przyszłości określone roszczenia po stronie Klienta lub Sprzedawcy. Sprzedawca jest uprawniony do przetwarzania wszystkich danych osobowych w celu obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń. Podstawą przetwarzania tych danych, jest prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane Klienta będą przechowywane do czasu utraty ich przydatności.
Obsługa komentarzy i opinii
Chcąc umieścić komentarz/opinie na Stronie Klient podaje swoje dane. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do publikacji komentarzy/opinii. Dane, które Klient przekazuje podczas dodawania komentarzy/opinii, wykorzystywane są w celu jego opublikowania. Będą one dostępne dla wszystkich użytkowników Strony. Podstawą ich przetwarzania jest dorozumiana zgoda Klienta (art. 6 ust. 1 lit. i f RODO). Dane Klienta będą przetwarzane przez czas funkcjonowania komentarzy na Stronie, chyba że wcześniej Klient zażąda usunięcia komentarza, co spowoduje usunięcie danych Klienta. W każdej chwili Klient może sprostować swoje dane przypisane do komentarza. Usunięte komentarze/opinie wraz z danymi Klienta trafią do archiwum na potrzeby ewentualnego dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z komentarzem.
Obowiązki związane z ochroną danych osobowych
Jako że Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Klienta, Sprzedawca na szereg obowiązków związanych z ich ochroną. Sprzedawca ma prawo przetwarzać dane osobowe Klienta, jeśli jest to niezbędne do wykonania tych obowiązków (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO). Dane związane z ochroną danych Klienta osobowych będą przetwarzane do czasu utraty ich przydatności lub skutecznego wniesienia sprzeciwu przez Klienta.
Wykorzystanie plików cookies
Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, zawierające informacje o aktywności Klienta na stronie internetowej. Przechowywane są na urządzeniu, z którego Klient wchodzi na stronę internetową. Cookies mogą być niezbędne do funkcjonowania Strony. Podstawą wykorzystywania cookies na Stronie jest zgoda Klienta udzielona jeszcze przed załadowaniem strony internetowej, poprzez zaznaczenie stosownego checkboxa (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane związane z wykorzystaniem plików cookies będą przetwarzane do czasu ich przydatności. Klient może również wycofać swoją zgodę poprzez zmianę. Klient ma również możliwość korzystania z trybu incognito.
Obsługa mediów społecznościowych
Na Stronie są linki do profili społecznościowych Sprzedawcy. Jeśli Klient obserwuje profile Sprzedawcy, dodaje komentarze, lajkuje posty, wysyła wiadomości do Klienta, Sprzedawca widzi dane osobowe Klienta, które są publiczne (imię i nazwisko, twój wizerunek, zdjęcia, treść komentarzy, treść opinii). Są one również dostępne dla pozostałych osób wchodzących na profil Sprzedawcy. Sprzedawca przetwarza dane Klienta w obrębie danego serwisu społecznościowego w celu jego obsługi oraz w celu analizy statystyk, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Sprzedawca może także przetwarzać dane osobowe Klienta w celu kontaktu, co zostało wskazane w pkt. 1. Wiadomości wysyłane przez Klienta są archiwizowane w ramach narzędzi dostępnych w serwisie. Klient ma do nich wgląd ze swojego konta oraz może je usunąć. Korzystanie z serwisów społecznościowych podlega Regulaminowi i Polityce prywatności administratorów tych serwisów, Sprzedawca nie ma więc wpływu na zakres, jak i okres przechowywania danych osobowych Klienta. Poniżej można zapoznać się z dokumentami z serwisów, z których korzysta Sprzedawca.
- RODO przyznaje Klientowi szereg uprawnień związanych z przetwarzaniem jego danych osobowych:
- prawo dostępu do danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przeniesienia do innego administratora – w określonych warunkach możesz żądać przeniesienia danych Klienta bezpośrednio wskazanemu administratorowi,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli uprzednio Klieny wyraził taką zgodę,
a także prawo:
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych Klienta,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli Klient stwierdzi, że Sprzedawca przetwarza dane Klienta niezgodnie z prawem) w związku z przetwarzaniem przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta.
- Zawsze można zwrócić się do Sprzedawcy z żądaniem udostępnienia szerszych informacji, jakimi danymi na temat Klienta dysponuje Sprzedawca oraz w jakich celach są przetwarzane. Wystarczy, że Klient skontaktuje się ze Sprzedawcą za pomocą wiadomości e‑mail, wysyłając wiadomość na adres: etypografia@gmail.com. Każde z tych uprawnień będzie przysługiwać Klientowi zawsze i w każdym przypadku. Wynika to z obowiązujących przepisów prawa.
Sprzedawca dokłada należytej staranności, aby danem Klienta były bezpieczne. Sprzedawca stosuje odpowiednie techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa, zgodne z właściwymi przepisami prawa. Na swojej Stronie stosuje szyfrowanie połączenia za pomocą certyfikatu SSL. Jeśli Sprzedawca korzysta z zewnętrznych dostawców, dobiera ich świadomie, zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo danych Klienta.
- Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane przez podmioty trzecie, którym Sprzedawca zleca wykonanie poszczególnych czynności związanych z funkcjonowaniem Strony oraz sprzedażą Produktów na stronie Sklepu. W związku z tym, dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane również przez podmioty spoza Unii Europejskiej.
- Dane osobowe Klienta nie będą przekazywane do odbiorców z państw trzecich, którzy nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Podmioty, którym Sprzedawca zleca przetwarzanie danych osobowych, gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez obowiązujące przepisy prawa.
- Dane Klienta są przetwarzane przez:
- Mad Ventures Patryk Kozioł (Hashmagnet), adres: ul. Niedźwiedzia 29 B, 02 – 737 Warszawa — w celu zapewnienia technologicznego wsparcia dla strony Akademii; w celu przechowywania danych osobowych na serwerze oraz korzystania z poczty elektronicznej, a także obsługi formularza kontaktowego,
- Autopay S.A. (dawne Blue Media S.A.) z siedzibą w Sopocie, przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości 2 205 500 PLN (w całości wpłaconym), NIP: 585−13−51−185; wpisana do rejestru dostawców usług płatniczych pod numerem IP17/2013, do rejestru instytucji pożyczkowych pod numerem RIP000109, do rejestru pośredników kredytowych pod numerem RPK002057, do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych pod numerem 11050 – w celu obsługi płatności na stronie Sklepu.
a także podmioty zlokalizowane poza Unią Europejską:
- Bussiness Manager w Facebook – w celu zarządzania działaniami marketingowymi na Facebooku;
- Google Search – w celu monitorowania pozycji Strony w wynikach wyszukiwania Google.
- Jak już wspomniano wcześniej na stronie Akademii są linki do profili społecznościowych Sprzedawcy. Jeśli Klient z nich korzysta, musi wiedzieć, że dostawca serwisu jest współadministratorem danych osobowych razem z administratorem danego profilu, czyli ze Sprzedawcą. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych przez poszczególnych dostawców serwisów znajdziesz tutaj:
- Jeśli zajdzie taka potrzeba dane osobowe Klienta mogą zostać przekazane również do innych podmiotów np. Urzędu Skarbowego (co wynika z realizacji obowiązku podatkowo-księgowych).
- Strona Akademia DTP i Typografia jak większość witryn internetowych korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies:
- są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer Klienta,
- zawierają informacje o aktywności Klienta na Stronie,
- przechowywane są w pamięci urządzenia, z którego Klient wchodzi na Stronę,
- umożliwiają Klientowi korzystanie ze wszystkich funkcji Strony.
- W celu stosowania innych plików cookies niż niezbędne, Sprzedawca musi uzyskać zgodę Klienta. Podczas pierwszej wizyty na Stronie, wyświetli się informacja na temat stosowania plików cookies. Poprzez kliknięcie odpowiedniego checboxa można:
- wyrazić zgodę na gromadzenie wszystkich plików cookies,
- nie wyrazić zgody na gromadzenie plików cookies (poza niezbędnymi),
- zaakceptować i spersonalizować tylko wybrane cookies np. marketingowe.
Przy kolejnej wizycie na stronie, informacja nie będzie się wyświetlała, gdyż niezbędne pliki cookies zapisują preferencje Klienta.
- Niezbędne pliki są to pliki, które są wymagane do prawidłowego funkcjonowania Strony i nie można ich wyłączyć. Służą np. do utrzymania zawartości koszyka Klienta, korzystania z formularza kontaktowego. Korzystając z odpowiednich opcji w swojej przeglądarce, w każdej chwili można:
- usunąć pliki cookies,
- zablokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.
Ich wyłączenie lub ograniczenie może powodować trudności w korzystaniu ze Strony (np. Strona może pracować wolniej).
- Na Stronie stosuje się dwa zasadnicze rodzaje plików cookies:
- cookies sesyjne, które są plikami tymczasowymi. Przechowywane są na urządzeniu Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- cookies stałe, przechowywane w urządzeniu Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.
- Pliki cookies oraz inne technologie analityczne których używa Sprzedawca, pozwalają na dostęp do informacji m.in. na temat:
- aktywności Klienta na stronie,
- czasu spędzonego na stronie,
- kliknięć w poszczególne linki,
- płci Klienta,
- przedziału wiekowego, do którego należy Klient,
- przybliżone lokalizacje Klienta itd.
Informacje te mają charakter anonimowy i mają charakteru danych osobowych. Sprzedawca nie jest w stanie zapewnić Klientowi dostępu do tych danych. Nie są one przypisane do konkretnego użytkownika Strony. Mają one charakter statystyk.
- W każdej chwili Klient może zmienić ustawienia swojej przeglądarki lub skorzystać z trybu incognito. Włączenie tego trybu powoduje, że informacje o odwiedzanych przez Klienta stronach i pobranych plikach nie będą zapisywane w historii przeglądania i pobierania. Pliki cookie utworzone w tym trybie są usuwane w momencie zamknięcia wszystkich okien przeglądarki.
- Cookies mogą pochodzić również od dostawców zewnętrznych. Mogą one służyć personalizacji treści, pomiarowi reklam i treści czy zbierania informacji na temat ich odbiorców.
Korzystając ze Strony Klient przesyła z wykorzystaniem swojego urządzenia zapytania do serwera, na którym przechowywana jest Strona Akademii. Logi obejmują m.in. adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, których używa Klient. Logi są zapisywane i przechowywane na serwerze. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania Stroną. Ich zawartość nie jest nikomu ujawniana, poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane w celu identyfikacji konkretnych osób.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności. Zmiany będą wprowadzane, jeśli będą wymagać tego obowiązujące przepisy prawa lub ulegną zmianie warunki technologiczne funkcjonowania Strony. O wszelkich zmianach Sprzedawca będzie komunikować niezwłocznie, poprzez wysłanie Klientowi wiadomości e‑mail.
Jeśli są jakiekolwiek wątpliwości związane z przetwarzaniem danych osobowych Klienta, proszę wysłać wiadomość na adres: etypografia@gmail.com.